Herstellen Miele wasmachine

Meest voorkomende foutcodes Miele wasmachine

Als je Miele wasmachine een storing heeft, is dat natuurlijk vervelend. Bij een storing kan het helpen om je Miele wasmachine te resetten. Indien er een storing optreedt, staat er meestal een foutmelding in het display van je wasmachine. Wat je per foutmelding moet doen, lees je hier in dit artikel.

Storing F63

Tijdens het wassen is er te veel schuim ontstaan in de wasmachine.

Hoe kan ik dit oplossen?

Draai een lege trommel op de hoogste temperatuur zonder wasmiddel. Hiermee verwijder je overtollige zeepresten.

Tips om dit in de toekomst te voorkomen:

Let er goed op dat je bij het toevoegen van het wasmiddel de juiste dosering gebruikt. Te veel wasmiddel zorgt namelijk voor te veel schuim.

Gebruik wasverzachter tijdens het wassen. Wasverzachter remt de schuimvorming af.

Storing F220 of melding 'storing watertoevoer'

De toevoer van het water is te laag, of er komt helemaal geen water in de wasmachine.

Hoe kan ik dit oplossen?

Draai de kraan volledig open.

Controleer of er geen verstopping of knik in de aanvoerkabel zit. Vervang indien nodig de slang.

Controleer of er wel water uit de kraan komt.

Melding 'storing waterafvoer'

De wasmachine kan het water niet afvoeren. Dit kan komen doordat het pluizenfilter voor de afvoerpomp verstopt zit, of dat het uiteinde van de afvoerslang te hoog is aangesloten op de afvoer.

Hoe kan ik dit oplossen?

Maak het filter dat voor de afvoerpomp zit schoon.

Zorg ervoor dat de wasmachine het afvoerwater niet hoger dan 1 meter hoeft te pompen.

Melding 'storing waterproof'

De wasmachine heeft ergens een lekkage geconstateerd. Zelf oplossen is helaas niet mogelijk bij deze melding.

Wat kan je wel doen? Om erger te voorkomen sluit je direct de kraan van de watertoevoer en verwijder je de stekker uit het stopcontact. Neem contact op met het verkooppunt waar je de wasmachine gekocht hebt of met Miele zelf.

Probleem niet verholpen?

Niet alle meldingen zijn zelfstandig te verhelpen. Als de genoemde tips geen oplossing biedden, is er een technieker nodig.

Via onderstaande link kan u contact met ons opnemen. Vermeld steeds over welk toestel het gaat en of het toestel nog onder waarborg is. Indien het toestel niet bij ons werd aangekocht graag de leeftijd van het toestel meegeven.

Herstellingsaanvraag

Anker

[]